ECU Master Batteri isolator (Radlock)
ECU master
Kundrecensioner
Hjälp andra att välja rätt. Var först med att skriva en recension!
Skriv en recensionECU Master Batteri isolator (Radlock)
Ecumaster Batterisolator är en motorsport masterrelay-enhet som är utformad för FIA-kompatibel batteriisolering och motoravstängning. Enheten är konstruerad för tuffa motorsportsmiljöer och väger endast 83 g. Med en helt solid-state-design och avsaknad av mekaniska komponenter säkerställs lång livslängd och hög pålitlighet.
Enheten har inbyggt skydd mot alternatorlastdumpning utan behov av externa komponenter. Det finns ingen risk för skador på kostsam elektronik under en nödstängning. Isolatorn styrs med två externa switchar och kan stängas av med ett CAN-bussmeddelande. Meddelandet kan skickas från en Ecumaster PMU16-enhet vid kollision eller annan händelse. Enheten är konfigurerbar via CAN-buss.
Den skickar också diagnostikinformation som kan användas av annan utrustning och är värdefull under enhetens installation och diagnostik. Den är fullt skyddad mot överhettning och överström. Enhetens status indikeras med en flerfärgad LED-lampa.
Nyckelfunktioner:
- Vikt: 83 g
- Dimensioner: 50 mm x 100 mm x 38,5 mm
- Spänningsområde: 6V – 19V, 28V transient (endast för 12V fordonsinstallationer)
- Driftstemperaturintervall: -40°C till +125°C
- Strömkapacitet: 300A kontinuerligt, topp upp till 1000A
- Ström mätupplösning: 4A
- Ström mätningsområde: -1000A till 1000A
- Ström mätnoggrannhet: ±10%
- Induktiv belastningskopplingskapacitet: 600mJ
- Kapsling: Anodiserad aluminium, IP67 klassad
- Högströmsanslutningar: M8 nickelpläterade terminaler eller Radlok-kontakter
- Signalanslutning: Deutsch ASX202-06PN (medföljande kontakt ASX602-06SN ingår)
- Strömförbrukning i energisparläge: <1mA
- Strömförbrukning i ON-läge: ~20mA
- Motoravstängningsutgång: 3A, Hög (VBat), Låg (GND) eller Hi-Z
----------------
Guider & Info
Bli först med att recensera denna produkt!
Din recension:
För att skicka en recension måste du vara inloggad.